Πώς θα ξεμπλοκάρει η μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας και η επένδυση Voria στο Μαρούσι
01/04/2021[ad_1]
Νέες ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν τη μετεγκατάσταση του Καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι και την υλοποίηση της μεγάλης τουριστικής επένδυσης Voria περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο για την Υγεία που κατατέθηκε στη Βουλή χθες.
Στόχος είναι να ρυθμιστούν τα εκκρεμή νομικά θέματα που προέκυψαν μετά την αποδοχή από το ΣτΕ των προσφυγών που είχαν κατατεθεί επί της διαδικασίας αδειοδότησης της επένδυσης, από το Καζίνο Λουτρακίου και το Δήμο Χαλανδρίου.
Συγκεκριμένα, οι προσφυγές του 2019 στρέφονταν κατά της διαδικασίες προέγκρισης που είχε λάβει η επένδυση από το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) το Μάιο του 2019. Εκείνη την περίοδο, η διαδικασία αυτή ήταν υποχρεωτική εκ νόμου για τις μεγάλες επενδύσεις, ωστόσο καταργήθηκε πλέον με το νέο Επενδυτικό Νόμο.
Με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις θα επιτραπεί η κατ’ εξαίρεσιν μετεγκατάσταση καζίνο (της Πάρνηθας). Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο ” επιτρέπεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η μεταφορά επιχείρησης καζίνο η οποία λειτουργεί τουλάχιστον επί δεκαετία και έχει αδειοδοτηθεί με οποιοδήποτε καθεστώς για συγκεκριμένη θέση ή περιοχή, είτε ως αυτοτελής δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, είτε μαζί με υπηρεσίες ξενοδοχείου, εστίασης, μαρίνας, αναψυχής ή άλλες, σε άλλη θέση από εκείνη για την οποία έχει χορηγηθεί η άδεια καζίνο και σε κάθε περίπτωση εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, με υποχρεωτική μεταφορά του συνόλου των δραστηριοτήτων της και υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) Αδυναμία απρόσκοπτης και βιώσιμης συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, κατά τρόπο ώστε αυτό να επιτελεί αποτελεσματικά τον ρόλο του ως μέρος του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων και παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, όπως, ενδεικτικά, της προαγωγής της ανάπτυξης, της διατήρησης των θέσεων εργασίας, της ανταγωνιστικής λειτουργίας των αγορών τυχερών παιγνίων και της προστασίας του περιβάλλοντος και της χωροταξίας,
β) δημιουργία αυξημένων, μετρήσιμων πλεονεκτημάτων για το δημόσιο συμφέρον από τη μεταφορά του καζίνο σε άλλη περιοχή εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, όπως, ιδίως η προσέλκυση παικτών στο νόμιμο δίκτυο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της νόμιμης αγοράς των τυχερών παιγνίων, τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο, η διατήρηση και αύξηση των θέσεων εργασίας, τα περιβαλλοντικά, χωροταξικά, πολεοδομικά ή άλλα οφέλη και
γ) ύπαρξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων από τη σκοπιά του δημοσίου συμφέροντος, της διαδικασίας μετεγκατάστασης αντί της διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση και της εν συνεχεία διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας για εγκατάσταση και λειτουργία καζίνο σε άλλη θέση όπως, ιδίως, η αποφυγή του κόστους της πρόωρης διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, τα οικονομικά και άλλα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για το Δημόσιο και το γενικό συμφέρον από την αδιάλειπτη συνέχιση της λειτουργίας του καζίνο μέσω της μεταφοράς στη νέα θέση, ο προσδοκώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διαδικασιών και ενεργειών, το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας αναφορικά με την επιτυχή ή μη έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 361 για τη χορήγηση νέας άδειας καζίνο σε άλλη θέση στην ίδια 56 Περιφέρεια ή νήσο και το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας σχετικά με τη διασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στη σχετική αγορά τυχερών παιγνίων. Η μεταφορά εγκρίνεται ύστερα από τεκμηρίωση της συνδρομής των ως άνω λόγων σύμφωνα με τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων».
Οι επιχειρήσεις καζίνο που θεωρούν επιβεβλημένη τη μεταφορά τους κατά τα ανωτέρω, υποβάλλουν αίτηση στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, που συνοδεύεται από φάκελο τεκμηρίωσης της συνδρομής των παραπάνω προϋποθέσεων που περιλαμβάνει τουλάχιστον πλήρες σχέδιο (business plan) για τη λειτουργία του καζίνο στη νέα του θέση, σε βάθος πενταετίας, δύο νεξάρτητες μελέτες, από ορκωτούς ελεγκτές ή άλλους φορείς εγνωσμένου κύρους, με τις οποίες τεκμηριώνονται και τρόπο διεξοδικό και μετρήσιμο, σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης τα πλεονεκτήματα από τη μεταφορά του καζίνο κ.τ.λ., αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επένδυσης, αναλυτική επιμέτρηση του κόστους της νέας επένδυσης, αναλυτική εκτίμηση του άμεσου και έμμεσου δημοσιονομικού οφέλους, περιγραφή των υφιστάμενων θέσεων εργασίας και αυτών που θα προστεθούν, ανάλυση κινδύνων που μπορούν να επηρεάσουν την έγκαιρη ολοκλήρωση της επένδυσης, και τέλος κάθε άλλο στοιχείο, δεδομένο ή έγγραφο, που κρίνεται σκόπιμο να υποβληθεί στην Ε.Ε.Ε.Π. για τη διαμόρφωση της κρίσης της, όπως βεβαίωση ότι έχει γίνει έγκαιρη ενημέρωση των εργαζομένων για τη μεταφορά της επιχείρησης.
Προεδρικό Διάταγμα
Με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίνεται η κατ’ εξαίρεση μεταφορά του καζίνο και καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι, περιορισμοί και προϋποθέσεις για την πραγματοποίησή της, όπως ιδίως:
(α) Το αντάλλαγμα για τη μεταφορά στη νέα θέση, που καταβάλλεται στο Ελληνικό Δημόσιο από τον κάτοχο της άδειας, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το ύψος της υπεραξίας που η επιχείρηση αποκτά λόγω της μεταφοράς στη νέα θέση.
(β) Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικά έργα ανάπτυξης με λειτουργίες πολιτισμού, διασκέδασης, εστίασης, τουρισμού και αναψυχής, καθώς και κάθε έργο το οποίο συνδέεται με την πραγματοποίηση της μεταφοράς, χωρίς να περιορίζεται στις άμεσες δαπάνες για την κατασκευή και εγκατάσταση του καζίνο.
(γ) Οι πηγές και οι φορείς χρηματοδότησης της νέας επένδυσης.
(δ) Η υποχρέωση του κατόχου της άδειας να διατηρήσει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει νέες που δεν μπορεί να υπολείπονται σε ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των θέσεων εργασίας που προβλέπονται στην αρχική άδεια, καθώς και να διατηρήσει τις θέσεις αυτές για διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση.
(ε) Οι όροι και προϋποθέσεις για την υποδοχή του καζίνο στη νέα του θέση, από πλευράς δημόσιας εποπτείας των τυχερών παιγνίων, όπως ιδίως, τυχόν αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στο Δημόσιο, πρόγραμμα αποκατάστασης της προηγούμενης θέσης του καζίνο και ανάπτυξη προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από τη μεταφορά.
(στ) Οι τυχόν ειδικότερες υποχρεώσεις που αναλαμβάνει ο κάτοχος της άδειας ή/και οι μέτοχοί του για τη μεταφορά στη νέα θέση, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υποχρεώσεων με τη μορφή αντισταθμιστικών οφελών βάσει της υφιστάμενης άδειας, καθώς και ο τρόπος και οι απαιτούμενες διαδικασίες για τον έλεγχο τήρησης των υποχρεώσεων αυτών από την ΕΕΕΠ ή από κάθε άλλη δημόσια αρχή ή φορέα.
(ζ) Οι κυρώσεις τις οποίες επιβάλλει η Ε.Ε.Ε.Π., σε περίπτωση μη τήρησης των όρων μεταφοράς και οι εν γένει συνέπειες για τον κάτοχο της άδειας και τους μετόχους του από τη μη τήρηση αυτή.
(η) Η διαδικασία καθώς και οι υποχρεώσεις της Ε.Ε.Ε.Π. καθώς και κάθε άλλης δημόσιας αρχής ή φορέα για την ολοκλήρωση της μεταφοράς κατά τρόπο που διασφαλίζει την αδιάλειπτη προσωρινή λειτουργία της επιχείρησης καζίνο στην υφιστάμενη θέση και, ακολούθως, στην οριστική νέα θέση.
[ad_2]